Nowe przepisy dyrektywy Omnibus w Balticbhp.pl

Stało się! Nadszedł długo wyczekiwany przez wszystkich łowców promocji 1 stycznia 2023 roku. W tym dniu weszły w życie nowe przepisy dyrektywy tzw. Omnibus, która ma za zadanie m.in. walczyć z nieuczciwymi promocjami. Poniżej prezentujemy kilka ważnych informacji na temat funkcjonowania mechanizmów dostosowujących na naszej witrynie. 

Nowa promocja ale cena stara czyli mechanizm śledzenia cen

Nowe przepisy nałożyły na sklepy internetowe i stacjonarne obowiązek prezentowania ceny z przed promocji w przypadku gdy sklep promuje daną promocje jako obniżkę / wyprzedaż / okazje. Sklep musi zaprezentować na stronie produktu jaka była najniższa cena produktu przed wprowadzeniem promocji. Co ciekawe, nie ma obowiązku pokazywania najniższej ceny z ostatnich 30 dni jeśli obniżka na stronie stanowi regularną obniżkę ceny katalogowej czy tak zwanej ceny RRP. 

Choć prace nad wdrażaniem tej funkcjonalności zaczęliśmy już w lipcu, to nie mogliśmy finalnie zakończyć prac przed ostatecznym wejściem w życie polskich przepisów - zwyczajnie nie do końca wiadomo było jak będzie to wszystko funkcjonować. Finalnie zdecydowaliśmy się wprowadzić rozszerzoną funkcjonalność prezentacji ceny. Wszystkie produkty dostępne w naszym sklepie są opatrzone najniższą ceną produktu z ostatnich 30 dni, pomyśleliśmy że macie prawo wiedzieć czy w naszym sklepie faktycznie robimy promocje czy może są to promocje przez małe "p". 

Dodatkowo postanowiliśmy umieścić na karcie produktu informacje, czy aktualna cena produktu w promocji jest jego najniższą ceną w ciągu ostatnich 30 dni. Nie musicie więc już nic więcej sprawdzać. 

Podwyżki cen a mechanizm śledzący

Zwracamy uwagę naszych Klientów na bardzo ważny element, którego niestety mechanizm śledzący nie potrafi zaprezentować, tj. przyczyna wyższej ceny aktualnej od ceny najniższej w ciągu ostatnich 30 dni. Ceny produktów oraz kursy walut są obecnie wyjątkowo niestabilne i ulegają częstym zmianom. Może się trafić przypadek w którym najniższa cena z ostatnich 30 dni będzie ceną przed podwyżką. 

Weryfikacja opinii o produktach - nie wykluczamy klientów stacjonarnych!

Jednym z wymogów wdrożenia dyrektywy Omnibus jest obowiązek prezentowania przez sklep informacji o tym, czy opinie klientów są zweryfikowane zakupem. Długo myśleliśmy nad właściwym rozwiązaniem i finalnie zdecydowaliśmy się nie wprowadzać mechanizmu weryfikacji opinii. Po pierwsze dlatego, że postrzegamy swoich Klientów jako osoby uczciwe, zaangażowane oraz zapracowane, które nie mają chęci ani przede wszystkim czasu na dodawanie fakeowych opinii o produktach. 

Dodatkowo stwierdziliśmy, że nie jest sprawiedliwe wobec naszych klientów ograniczanie im prawa do dodania oceny produktu w momencie gdy kupili nasz produkt w innym kanale niż sklep Balticbhp. Takim istotnym dla Was kanałem są przecież nasze sklepy stacjonarne, w których co roku dokonujecie tysięcy zakupów. 

Ważne jest również, że każdego dnia zyskujemy nowych Klientów w Balticbhp.pl, którzy często mają już jakieś doświadczenie ze światem workwear - znają produkty, używali, przetestowali i dodając opinie o produkcie na naszej stronie mogą pomóc wielu użytkownikom podjąć właściwą decyzje zakupową. Więcej na ten temat znajdziecie w zakładce opinie o produktach.

Podziel się tym postem

komentarze (0)

Brak komentarzy w tej chwili