Polityka prywatności sklepu internetowego balticbhp.pl
Wersja z dnia 13.11.2025
Administratorem danych osobowych odpowiedzialnym za ich przetwarzanie jest: Baltic Workwear sp. z o.o. ul. Piłsudkiego 40, 67-100 Nowa Sól Polska +48 68 30 000 88 odo@balticenterprise.pl.
Administrator nie jest zobowiązany do wyznaczania inspektora ochrony danych.
1. Zasady ogólne
- Niniejsza Polityka wyjaśnia zasady zbierania i wykorzystywania przez Baltic Workwear danych osobowych zgodnie z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (zwany dalej RODO) tekst RODO: https://uodo.gov.pl/pl/.
- Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak w niektórych przypadkach niezbędne do realizacji umowy sprzedaży, obsługi zamówienia, rejestracji konta lub udzielenia odpowiedzi na zapytanie. Niepodanie danych może uniemożliwić realizację tych czynności. Dane podawane w celach marketingowych lub w celach wysyłki newslettera są przechowywane do momentu wycofania zgody, nie dłużej niż 3 lata od momentu ostatniej aktywności użytkownika.
- Cofnięcia zgody można dokonać w dowolnym momencie, kontaktując się z Administratorem pod adresem e-mail odo@balticenterprise.pl
- Niniejsza Polityka Prywatności dotyczy przetwarzania danych osobowych przez Baltic Workwear sp. z o.o. za pośrednictwem sklepu internetowego baltic, kont w mediach społecznościowych, kontaktu e-mailowego, telefonicznego oraz w punktach stacjonarnych.
- Możliwość skorzystania z uprawnień tj. prawa żądania dostępu do danych osobowych, sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych oraz wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych - zależy od podstaw prawnych, na których oparte jest konkretne przetwarzanie, a także celu i sposobu przetwarzania danych w granicach określonych według art. 15-22 RODO https://uodo.gov.pl/pl/. Administrator danych nie jest zobligowany do realizacji uprawnień, w każdym przypadku i w takim samym zakresie. Wniosek o realizacje prawa można złożyć na adres: bok@balticenterprise.pl
- Odpowiedzi na zapytania klientów przechowywane są maksymalnie przez okres 3 lat, liczony od dnia otrzymania ostatecznej wiadomości na zapytanie.
- Jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody osoby, której dane dotyczą (art. 6 ust. 1 lit. a) lub art. 9 ust. 2 lit. a) – możesz cofnąć zgodę w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
- Jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) – przetwarzania w celu realizacji interesu prawnego, przysługuje ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
- Przysługuje ci prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych. Organ nadzorczy w Polsce: Stawki 2, 00-193 Warszawa, tel. 22 860 70 86, organy nadzoru w innych państwach.
2. Bezpieczeństwo danych
- Administrator stosuje środki techniczne i organizacyjne zapewniające ochronę przetwarzania danych osobowych odpowiednią do zagrożeń oraz kategorii danych, a w szczególności zabezpiecza dane osobowe.
- Dostęp do danych osobowych mają wyłącznie uprawnione i upoważnione osoby regularnie szkolone z zakresu ochrony danych osobowych.
3. Rodzaje danych, cele i sposoby przetwarzania
1. Hosting oraz dane dostępowe:
- Sklep można odwiedzać bez podawania danych osobowych. W przypadku każdego wywołania strony internetowej serwer zapisuje automatycznie jedynie tzw. logi serwera, np. nazwę żądanego pliku, adres IP Klienta, datę i godzinę wywołania, ilość przesyłanych danych oraz składającego zapytanie dostawcę usług internetowych (tzw. logi dostępowe) oraz dokumentuje wywołanie strony. Dane te są analizowane wyłącznie w celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania strony internetowej Sklepu i ulepszenia oferty. Powyższe służy zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. f RODO zabezpieczeniu prawnie uzasadnionego interesu Sprzedawcy, polegającego na optymalnym, prawidłowym prezentowaniu stron internetowych i oferty Sprzedawcy. Wszystkie dane dostępowe są usuwane w terminie siedmiu dni od momentu zakończenia wizyty Klienta na stronie.
- W imieniu i na zlecenie Administratora zewnętrzny usługodawca wykonuje usługi w zakresie hostingu i prezentacji stron internetowych Sklepu. Wszystkie dane, które w sposób opisany w niniejszej polityce prywatności zostały zgromadzone w ramach korzystania ze strony internetowej Sklepu lub w przewidzianych do tego celu formularzach w Sklepie internetowym, są przechowywane na serwerach tego usługodawcy. Przetwarzanie danych na innych serwerach odbywa się wyłącznie w zakresie określonym w niniejszej polityce prywatności. Usługodawca z którym współpracuje Sprzedawca ma siedzibę na terenie kraju należącego do Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego.
2. Gromadzenie i przetwarzanie danych celem realizacji umowy oraz założenia konta klienta
- Sprzedawca gromadzi dane osobowe wyłącznie wtedy, kiedy zostaną dobrowolnie przekazane przez Klienta składającego zamówienie lub kontaktującego się ze Sprzedawcą (np. za pomocą formularza kontaktowego albo e-mailem). Pola obowiązkowe są oznaczone jako takie, ponieważ zawarte w nich dane są niezbędne do wykonania umowy lub rozpatrzenia sprawy, w której Klient kontaktuje się ze Sprzedawcą. Bez ich podania nie można ukończyć zamówienia lub skontaktować się ze Sprzedawcą. To, jakie dane są gromadzone, wynika bezpośrednio z formularzy, do których wprowadzane są dane.
- Z przekazanych przez Klienta danych Sprzedawca korzysta zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. b RODO w celu wykonania umowy i udzielenia odpowiedzi na zapytania Klienta. Ponadto jeśli stosownie do art. 6 ust. 1 lit. a RODO Klient udzieli swojej zgody na założenie konta klienta – Sprzedawca będzie przetwarzać niezbędne w tym celu dane osobowe Klienta.
- Po całkowitym wykonaniu umowy lub usunięciu konta Klienta, przetwarzanie danych Klienta zostanie ograniczone, a po upływie okresów przechowywania określonych w przepisach podatkowych i ustawie o rachunkowości dane te zostaną usunięte, chyba że Klient wyrazi jednoznaczną zgodę na dalsze korzystanie z tych danych lub zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa Sprzedawca zastrzeże prawo do dalszego korzystania z danych, o czym w takiej sytuacji Sprzedawca informuje w niniejszej polityce prywatności.
- Konto Klienta może zostać usunięte w każdej chwili. W tym celu należy wysłać wiadomość na adres odo@balticenterprise.pl lub skontaktować się telefonicznie pod numerem telefonu +48 68 30 000 88.
3. Przekazywanie i przechowywani danych
- Dane osobowe przechowywane są przez okres trwania umowy, a po jej zakończeniu przez okres przedawnienia roszczeń cywilnych (5 lat), zgodnie z przepisami podatkowymi i rachunkowymi. Dane przetwarzane w celach marketingowych – do momentu cofnięcia zgody.
- W celu wykonania umowy Sprzedawca przekazuje dane Klienta firmie kurierskiej zajmującej się dostawą, o ile jest to niezbędne do doręczenia zamówionych towarów, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. b RODO.
- Zależnie od tego, którego dostawcę usług płatniczych Klient wybierze w procesie zamówienia, celem realizacji płatności Sprzedawca przekaże zgromadzone w tym celu dane płatnicze do instytucji kredytowej obsługującej płatność i ewentualnie do wybranego przez Sprzedawcę lub przez Klienta dostawcy usług płatniczych. Niektórzy dostawcy usług płatniczych gromadzą dane samodzielnie, jeżeli Klient założy u nich konto. W takich przypadkach w trakcie składania zamówienia Klient zostanie przekierowany na stronę dostawcy usług płatniczych, gdzie po zalogowaniu będzie mógł zrealizować płatność. Obowiązuje wówczas również polityka prywatności danego dostawcy usług płatniczych. Dane operatorów płatności:
-
- PayU SA z siedzibą w Poznaniu, 60-166 Poznań, przy ul. Grunwaldzkiej 186, NIP: 779-23-08-495, REGON 300523444
- PayPal Polska sp. z o.o., ul. Emiliana Plater 53, 00-113 Warszawa, REGON: 141108225
- PayPo sp. z o.o., ul. Domaniewska 39, 02-593 Warszawa, https://paypo.pl/informacja-o-przetwarzaniu-danych-osobowych.
- Stripe payments spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, ul. Ludwika Waryńskiego 3A, Warszawa, Nip: 7011062474, REGON: 520642121
- W celu obsługi i realizacji zamówień Sprzedawca korzysta również z zewnętrznego systemu zarządzania towarami Subiekt Nexo Pr. Przekazywanie i przetwarzanie danych w tym zakresie opiera się na umowie powierzenia danych.
- Jeśli Klient udzieli w trakcie lub po złożeniu zamówienia swojej wyraźnej zgody (art. 6 ust. 1 lit. a RODO), Sprzedawca przekaże na jej podstawie adres e-mail i numer telefonu Klienta wybranej w procesie zamawiania firmie kurierskiej, aby mogła się ona skontaktować z Klientem przed dostarczeniem zamówienia celem awizowania lub uzgodnienia terminu dostawy. Powyższa zgoda może zostać w każdej chwili cofnięta poprzez wysłanie Sprzedawcy stosownej wiadomości na adres kontaktowy odo@balticenterprise.pl lub poprzez wysłanie wiadomości bezpośrednio do firmy kurierskiej na wskazany poniżej adres kontaktowy. Po wycofaniu zgody Sprzedawca usunie podane przez Klienta w tym celu dane, chyba że Klient wyrazi wyraźną zgodę na dalsze korzystanie z tych danych w innych celach lub Sprzedawca zastrzeże prawo dalszego korzystania z tych danych w ustawowo dozwolonych przypadkach, o czym w takiej sytuacji Sprzedawca informuje w niniejszej polityce prywatności. Dane firm kurierskich:
-
GLS Poland Sp. z o.o. ul. Tęczowa 10 62-052 Głuchowo, gm. Komorniki Polska
-
InPost sp. z o.o. ul. Wielicka 28 30-552 Kraków Polska
-
W przypadku zamówień zagranicznych:
-
Packeta Poland sp. z.o.o., ul. Postępu 14, Warszawa Polska oraz firmy współpracujące.
-
4. E-Mail - Newsletter
- Jeśli Klient zapisze się do newslettera, wówczas Sprzedawca będzie korzystać z przekazanych danych niezbędnych do celu regularnego przesyłania Klientowi newslettera drogą elektroniczną na podstawie udzielonej przez Klienta zgody (art. 6 ust. 1 lit. a RODO).
- W każdej chwili Klient może zrezygnować z otrzymywania newslettera, wysyłając wiadomość na adres kontaktowy odo@balticenterprise.pl lub marketing@balticenterprise.pl lub korzystając z odpowiedniego linka zamieszczonego w newsletterze. Po wyrejestrowaniu się Sprzedawca usunie adres e-mail Klienta, o ile Klient nie wyrazi w sposób wyraźny zgody na dalsze korzystanie z danych w innych celach lub Sprzedawca nie zastrzeże prawa dalszego korzystania z tych danych w ustawowo dozwolonych przypadkach, o czym w takiej sytuacji informuje w niniejszej polityce prywatności.
- Newsletter jest wysyłany w ramach powierzenia przetwarzania danych na zlecenie Sprzedawcy przez zewnętrznego usługodawcę, któremu Sprzedawca przekazuje w tym celu adres e-mail Klienta. Usługodawca ten ma siedzibę na terenie kraju należącego do Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego.
- W przypadku powiadomienia o porzuconym koszyku wiadomości e-mail wysyłane są na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a, b RODO lub art. 6 ust. 1 lit. f RODO, w zakresie wyrażenia zgody na dedykowany cookies, przed zawarciem umowy w przypadku, gdy przyczyną niedokończenia zakupów były trudności techniczne lub w zakresie realizacji prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora lub osobę trzecią w zakresie udzielenia pomocy w dokończeniu zakupów.
5. Cookies
- Aby uatrakcyjnić stronę internetową i umożliwić korzystanie z określonych funkcji w celu wyświetlenia odpowiednich produktów lub do celów badań rynkowych, Sprzedawca stosuje na stronach tzw. pliki cookies. Powyższe służy zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. f RODO ochronie prawnie uzasadnionego interesu Sprzedawcy, polegającego na optymalnej prezentacji oferty.
- Cookies są małymi plikami tekstowymi, które są automatycznie zapisywane na urządzeniu końcowym Klienta. Niektóre używane przez Sprzedawcę cookies są usuwane po zakończeniu sesji przeglądarki internetowej, tzn. po jej zamknięciu (tzw. cookies sesyjne). Inne cookies są zachowywane na urządzeniu końcowym Klienta i umożliwiają Sprzedawcy rozpoznanie przeglądarki Klienta przy kolejnym wejściu na stronę (tzw. trwałe cookies). Czas przechowywania podany jest w ustawieniach dot. cookies przeglądarki internetowej Klienta.
- Przeglądarkę można skonfigurować w ten sposób, aby otrzymywać informację o stosowaniu cookies i mieć możliwość decydowania o ich akceptacji lub odrzuceniu w określonych przypadkach lub całkowicie. Przeglądarki zarządzają ustawieniami cookies na różne sposoby. W menu pomocniczym przeglądarki internetowej znajdują się wyjaśnienia dotyczące zmiany ustawień cookies.
- W przypadku braku zgody na wykorzystywanie plików cookies funkcjonalność strony internetowej Sklepu może zostać ograniczona.
6. Reklama za pomocą narzędzi do e-marketingu
- Klient przed załadowaniem pierwszego skryptu zostanie zapytany o wyrażenie zgód obowiązkowych do korzystania z serwisu oraz zgód dobrowolnych w tym zgód marketingowych. Klient może w dowolnym czasie dokonać zmian zgód klikając w ikonę banera tzw. cookies i zmieniając odpowiednie zgody.
- Sklep wykorzystuje Google Maps w celu wizualnej prezentacji geograficznych informacji. Google Maps jest narzędziem oferowanym przez Google Ireland Limited, spółkę prawa irlandzkiego z siedzibą w Gordon House, Barrow Street, Dublin 4, Irlandia (www.google.com). Powyższe służy zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. f RODO zabezpieczeniu prawnie uzasadnionego interesu Sprzedawcy polegającego na ułatwieniu zlokalizowania punktów sprzedaży oraz optymalnej prezentacji oferty Sprzedawcy na rynku.
- W przypadku korzystania z Google Maps, Google będzie zapisywać i przetwarzać dane dotyczące sposobu korzystania z map i poszczególnych funkcji, w tym np. adres IP lub dane dotyczące lokalizacji użytkownika. Sprzedawca nie ma wpływu na powyższe przetwarzanie danych przez Google.
- Aby dezaktywować usługę Google Maps i powiązane z nią przetwarzanie danych przez Google, należy wyłączyć obsługę skryptów Java w ustawieniach przeglądarki. W takim przypadku korzystanie z Google Maps nie będzie możliwe lub bardzo ograniczone.
- Dalsze informacje dotyczące przetwarzania danych przez Google znajdują się w polityce prywatności Google. Warunki korzystania z usługi Google Maps opisane zostały tutaj. Przetwarzanie danych następuje na podstawie wspólnych uzgodnień współadministratorów danych zgodnie z art. 26 RODO. Zapisy porozumienia zawartego pomiędzy współadministratorami są dostępne tutaj.
- Celem zabezpieczenia przed spamem oraz zapobiegania nadużyciom i nieprawidłowemu użytkowaniu naszych formularzy internetowych, z niektórymi formularzami na stronach internetowych Sklepu zintegrowane zostało narzędzie Google reCAPTCHA oferowane przez firmę Google Ireland Limited, spółkę prawa irlandzkiego z siedzibą w Gordon House, Barrow Street, Dublin 4, Irlandia (www.google.com). Poprzez weryfikacje wprowadzonych do formularza danych, narzędzie to zapobiega wykorzystywaniu na stronach Sklepu zautomatyzowanych oprogramowań – tzw. botów mogących zakłócać prawidłowe używanie stron internetowych Sklepu. Powyższe służy zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. f RODO zabezpieczeniu prawnie uzasadnionego interesu Sprzedawcy, polegającego na ochronie strony Sprzedawcy przed potencjalnymi nadużyciami i zapewnieniu jej bezawaryjnego funkcjonowania.
- Google reCAPTCHA wykorzystuje za pomocą kodu zapisanego na stronie, tzw. JavaScript rozwiązania takie jak np. pliki cookies służące analizie korzystania przez Klienta ze strony Sklepu. Dane te wraz z adresem IP Klienta zostaną pobrane przez Google automatycznie i zapisane na jego serwerach zlokalizowanych w USA. Dane osobowe wprowadzane przez Klienta w poszczególnych polach formularzy nie będą odczytywane lub zapisywane.
- Klient może zapobiec rejestrowaniu przez Google za pomocą JavaScript, względnie plików Cookies danych dotyczących korzystania przez Klienta ze strony internetowej Sklepu (w tym adresu IP Klienta), zmieniając w tym celu ustawienia przeglądarki w zakresie obsługi plików Cookies lub wyłączając obsługę skryptów JavaScript. Proszę uwzględnić, iż korzystanie z niektórych funkcjonalności strony internetowej Sklepu może zostać wówczas ograniczone.
- Dalsze informacje dotyczące przetwarzania danych przez Google znajdują się w polityce prywatności Google.
- Przekazywanie danych do USA odbywa się na podstawie decyzji wykonawczej Komisji Europejskiej z 10 lipca 2023 r. stwierdzającej odpowiedni stopień ochrony dla uczestników programu EU–US Data Privacy Framework.
- Dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym w formie profilowania, jednak nie wywołuje to wobec użytkownika skutków prawnych ani w podobny sposób nie wpływa istotnie na jego sytuację.
- Profilowanie polega na analizie lub prognozie preferencji użytkownika (np. historii przeglądania, zakupów, kliknięć w newsletterze, wyboru kategorii produktów) w celu dostosowania treści sklepu, rekomendacji produktowych, ofert promocyjnych oraz reklam do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika.
- Takie działania marketingowe są prowadzone w oparciu o prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) lub – w przypadku wyrażenia stosownej zgody na wykorzystanie plików cookies marketingowych – na podstawie tej zgody (art. 6 ust. 1 lit. a RODO).
- Użytkownik ma prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw wobec profilowania w celach marketingowych lub cofnąć zgodę, kontaktując się z Administratorem lub zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.
7. Media społecznościowe
- Na stronie internetowej Sklepu używane są tzw. wtyczki serwisów społecznościowych. Podstawą prawną przetwarzania danych w celach analitycznych i marketingowych jest zgoda użytkownika (art. 6 ust. 1 lit. a RODO). Wyświetlając stronę internetową Sklepu zawierającą taką wtyczkę, przeglądarka Klienta nawiąże bezpośrednie połączenie z serwerami Facebook, Google, Twitter lub Instagram. Dzięki tej integracji usługodawcy serwisów społecznościowych otrzymują informację, że przeglądarka Klienta wyświetliła stronę Sklepu, niezależnie od tego, czy Klient posiada profil u danego usługodawcy i czy jest u niego w danej chwili zalogowany. Taka informacja (wraz z adresem IP Klienta) jest przez przeglądarkę Klienta przesyłana bezpośrednio do serwera danego usługodawcy (większość serwerów znajduje się w USA) i tam przechowywana. Jeśli Klient zalogował się do jednego z serwisów społecznościowych, wówczas usługodawca ten może bezpośrednio przyporządkować wizytę na stronie Sklepu do profilu Klienta w danym serwisie społecznościowym. Jeśli Klient użyje konkretnej wtyczki, np. kliknie na przycisk „Lubię to” lub przycisk „Udostępnij”, wówczas odpowiednia informacja zostanie również przesłana bezpośrednio do serwera danego usługodawcy i tam zachowana. Informacje te zostaną poza tym opublikowane w serwisie społecznościowym i ukażą się osobom dodanym jako kontakty/znajomi Klienta. Powyższe służy zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. f RODO zabezpieczeniu prawnie uzasadnionego interesu Sprzedawcy, polegającego na optymalnej prezentacji strony internetowej Sklepu i oferty na rynku.
- Cel i zakres gromadzenia danych oraz ich dalszego przetwarzania i wykorzystywania przez usługodawców serwisów społecznościowych oraz prawa Klienta w tym zakresie, jak również możliwość nawiązania kontaktu i dokonania ustawień zapewniających ochronę prywatności Klienta, opisane zostały w polityce prywatności poszczególnych usługodawców.
- Jeśli Klient nie chce, aby serwisy społecznościowe przyporządkowywały dane zebrane w trakcie wizyt na stronie internetowej Sklepu bezpośrednio profilowi Klienta w danym serwisie, wówczas przed wizytą na stronie Sklepu Klient musi wylogować się z poszczególnych serwisów społecznościowych. Klient może również całkowicie uniemożliwić załadowanie na stronie wtyczek społecznościowych stosując odpowiednie rozszerzenia dla przeglądarki lub wybierając odpowiednie ustawienia zgody tzw. consent mode.
- Aktywność Sprzedawcy na portalach społecznościowych służy zapewnieniu aktywnej komunikacji ze stałymi i potencjalnymi Klientami. Za pomocą mediów społecznościowych Sprzedawca informuje również o produktach i aktualnych promocjach.
- W przypadku odwiedzin profilu/konta Sprzedawcy w portalu społecznościowym, dany portal społecznościowy może za pomocą plików cookies w celach badania rynku i reklamowych automatycznie gromadzić i przetwarzać dane osobowe Klienta i tworzyć na ich podstawie pseudonimowane profile użytkowników. Pseudonimowane profile tworzone są np. w celu umożliwienia wyświetlenia reklamy odpowiadającej zainteresowaniom Klienta. Powyższe służy zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. f RODO zabezpieczeniu prawnie uzasadnionego interesu Sprzedawcy, polegającego na zapewnieniu optymalnej komunikacji z klientami i prezentacji oferty na rynku. Jeśli portal społecznościowy poprosi Klienta (np. za pomocą pola checkbox) o udzielenie zgody na przetwarzanie danych osobowych, wówczas podstawą prawną ich przetwarzania będzie art. 6 ust. 1 lit. a RODO.
- Szczegółowe informacje w zakresie przetwarzania danych Klienta przez poszczególne portale społecznościowe, jak również możliwość nawiązania kontaktu, złożenia zapytań dot. ustawień prywatności lub wniosku dot. realizacji uprawnień Klienta, w szczególności prawa do sprzeciwu, opisane zostały w zamieszczonych poniżej politykach prywatności poszczególnych portali społecznościowych.
- Facebook: https://www.facebook.com/about/privacy/ Przetwarzanie danych odbywa się zgodnie z art. 26 RODO na podstawie zawartych wspólnych uzgodnień współadministratorów, które dostępne są tutaj. Dalsze informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych Klienta w ramach odwiedzin fanpage na Facebooku (informacje dot. funkcji statystyk stron) dostępne są tutaj. Google/
- YouTube: https://policies.google.com/privacy?hl=pl
- Twitter: https://twitter.com/pl/privacy
- Instagram: https://help.instagram.com/519522125107875 LinkedIn: https://www.linkedin.com/legal/privacy-policy Możliwość wyrażenia sprzeciwu (Opt-Out): Facebook: https://www.facebook.com/settings?tab=ads Google/
- YouTube: www.adssettings.google.com/authenticated?hl=pl
- Twitter: https://twitter.com/personalization
- Instagram: https://help.instagram.com/519522125107875
- LinkedIn: https://www.linkedin.com/psettings/guest-controls/retargeting-opt-out
- TikTok https://www.tiktok.com/legal/page/eea/privacy-policy/pl,
8. Integracja z Trusted Shops Trustbadge
W celu wyświetlenia Znaku Jakości Trusted Shops, a także zebranych opinii klientów oraz oferty Trusted Shops dostępnej dla kupujących po dokonaniu zamówienia – ze stroną internetową sklepu zintegrowany jest Trustbadge firmy Trusted Shops. Powyższe służy zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. f RODO ochronie prawnie uzasadnionego interesu Sprzedawcy, polegającego na optymalnym marketingu oferty poprzez umożliwienie dokonania bezpiecznych zakupów. Trustbadge (identyfikator zaufania) i reklamowane za jego pomocą usługi stanowią ofertę Trusted Shops GmbH, Subbelrather Str. 15C, 50823 Kolonia, Niemcy. W przypadku wywołania Trustbadge serwer zapamiętuje automatycznie tzw. logi serwera (pliki dziennika), zawierające np. adres IP użytkownika, datę i godzinę wywołania, ilość przesyłanych danych i składającego zapytanie dostawcę usług internetowych (logi dostępowe) i dokumentuje wywołanie. Logi dostępowe i logi serwera są przechowywane w celu analizy luk w zabezpieczeniach i są automatycznie usuwane najpóźniej 90 dni po ich utworzeniu. Inne dane osobowe przekazywane są do Trusted Shops tylko wtedy, jeżeli po złożeniu zamówienia w Sklepie Klient dobrowolnie zdecyduje się na skorzystanie z produktów Trusted Shops lub uprzednio już zarejestrował się w celu korzystania z nich. W takich przypadkach obowiązuje umowne porozumienie zawarte pomiędzy Klientem a Trusted Shops. W tym celu następuje automatyczne pobranie danych osobowych z danych zamówienia. To, czy jako kupujący Klient jest już zarejestrowany w celu korzystania z produktów Trusted Shops jest sprawdzane automatycznie na podstawie neutralnego parametru – adresu e-mail szyfrowanego za pomocą kryptologicznego szyfrowania jednokierunkowego. Adres e-mail jest szyfrowany przed jego przekazaniem za pomocą wartości haszującej w taki sposób, aby nie mógł zostać odszyfrowany przez Trusted Shops. Po sprawdzeniu zgodności parametr jest automatycznie usuwany. Powyższe jest konieczne do realizacji celów wynikających z naszych i Trusted Shops prawnie uzasadnionych interesów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) w zakresie realizowania usługi ochrony kupującego powiązanej każdorazowo z konkretnym zamówieniem oraz powiązanej z nim usługi wystawiania opinii o zakupie w Sklepie. Pozostałe informacje dostępne są w polityce prywatności Trusted Shops.
9. Dane kontaktowe Sprzedawcy i prawa Klienta
Osobom, których dane są przetwarzane przysługują następujące prawa:
- zgodnie z art. 15 RODO: prawo do uzyskania informacji o przetwarzaniu danych w zakresie określonym w tym artykule;
- zgodnie z art. 16 RODO: prawo do sprostowania nieprawidłowych lub niekompletnych danych osobowych;
- zgodnie z art. 17 RODO: prawo do usunięcia („prawo do bycia zapomnianym”), zapisanych przez Sprzedawcę danych osobowych, o ile ich dalsze przetwarzanie nie jest niezbędne: - do korzystania z prawa do wolności wypowiedzi i informacji; - do wywiązania się z prawnego obowiązku; - z uwagi na względy interesu publicznego; - do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń;
- zgodnie z art. 18 RODO: prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych, o ile: - prawidłowość tych danych osobowych jest przez Klienta kwestionowana; - przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a Klient sprzeciwia się ich usunięciu; - Sprzedawca nie potrzebuje już danych osobowych, ale są one potrzebne Klientowi do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń; - Klient wniósł na podstawie art. 21 sprzeciw wobec przetwarzania danych;
- zgodnie z art. 20 RODO: prawo do otrzymania dostarczonych Sprzedawcy danych w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego oraz do przesłania ich innemu administratorowi;
- zgodnie z art. 77 RODO: prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych „UODO").
Jeżeli w sposób opisany w niniejszej polityce prywatności Sprzedawca przetwarza dane osobowe w celu zabezpieczenia swoich prawnie uzasadnionych interesów, wówczas Klient może wyrazić sprzeciw wobec przetwarzania danych w takim celu – ze skutkiem na przyszłość. W przypadku przetwarzania danych w celach marketingu bezpośredniego, Klient może zrealizować prawo do sprzeciwu w każdym czasie. Jeżeli przetwarzanie ma miejsce w innych celach, Klientowi przysługuje prawo do złożenia sprzeciwu jedynie z przyczyn wynikających z jego szczególnej sytuacji. Po skorzystaniu przez Klienta z prawa do sprzeciwu Sprzedawca nie będzie kontynuować przetwarzania danych osobowych Klienta, chyba że wykażemy istnienie ważnych, prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania i będą one nadrzędne wobec interesów i praw Klienta, lub gdy przetwarzanie danych ma służyć dochodzeniu, wykonaniu lub obronie roszczeń. Powyższe nie obowiązuje, gdy przetwarzanie danych ma miejsce do celów marketingu bezpośredniego. W takim przypadku Sprzedawca nie będzie kontynuować przetwarzania danych osobowych Klienta do powyższego celu.
W przypadku pytań dotyczących gromadzenia, przetwarzania i wykorzystania Państwa danych osobowych, sprostowania, blokowania lub usuwania danych, a także w celu odwołania udzielonych zgód lub wyrażenia sprzeciwu wobec wykorzystywania danych w celach określonych w niniejszej polityce prywatności, prosimy o kontakt z administratorem danych: Baltic Workwear sp. z o.o. z siedzibą w Nowej Soli, ul. Piłsudskiego 40, 67-100 Nowa Sól; adres e-mail odo@balticenterprise.pl; tel. +48 68 30 000 88. Wszelkie informacje dotyczące ochrony danych osobowych wykorzystywanych przez użytkownika sklepu można znaleźć także w zakładce Regulamin.