jak-dobrac-buty-robocze.png

Dziś słówko o butach roboczych…

Buty zapewniające ochronę to konieczność - codzienne adidasy z promocji w sportowym nie będą się sprawdzać w robocie, choć czasem jak spojrzymy w niektóre miejsca nadal niektórzy wolą się o tym przekonać na własnej skórze. No cóż… prędzej czy później rzeczywistość wszystko weryfikuje :P Różne prace wymagają różnej ochrony więc dopasowanie to coś, bez czego nie można zacząć. A tu mogą się pojawić pierwsze schody. Obuwie ochronne jest podzielone wg klas - od ochrony podstawowej do tej najbardziej zaawansowanej. Najczęściej na rynku możemy spotkać się z butami typu S1/S1P (podstawowa ochrona, zabudowanie pięty, obecność podnoska) lub S3 (zaawansowana ochrona, odporność na wodę, oleje smary, antyprzebiciowa podeszwa) czy S5 (buty do konkretnych zadań, stricte specjalistyczne, wykonane z wyspecjalizowanych syntetyków). Najwięksi światowi producenci wiedzą, że sama ochrona to nie wszystko - we współczesnym świecie liczy się przecież także wygoda (bo jak tu pracować przez cały dzień, jak uwiera w pięcie?), wygląd (szacun na budowie przecież się musi zgadzać!) a także nowoczesne technologie optymalizujące właściwie każdy aspekt - zapach, budowę, funkcjonalność, wagę, odporność i wiele, wiele więcej. Dlatego po wejściu do sklepu warto zapytać sprzedawcę o kilka podstawowych kwestii:

  • Jaką klasę ochrony posiada dany but?
  • Czy będzie nadawał się do wykonywanej przeze mnie pracy?
  • Jakie posiada właściwości?
  • Z jakiego materiału jest wykonany?
  • Czy ochroni mnie przed warunkami jakie są w mojej pracy?

Kilka pytań może całkowicie rozwiać wątpliwości i uniknąć zrobienia samego siebie w bambuko. A jak nie siebie, to na pewno swój portfel. Przy kupowaniu zwróć uwagę na sposób wykonania buta, jak jest zbudowany. Często buty pękają w określonych miejscach, np. na przeszyciach (dlatego im więcej ich jest tym lepiej), na zgięciu stopy w okolicach palców (w pozycji, w jaką układa się stopa przy kucaniu - tutaj warto zadbać, aby kupowany but miał dodatkowo nadlany podnosek, który zapobiegnie niszczeniu się go podczas wstawania i często nieświadomego “szurania butem”, które w konsekwencji może prowadzić do zniszczenia podeszwy) czy przy podnosku. Buty zbudowane z oddychającej siatki nie są najlepszym pomysłem dla osoby pracującej wśród błota, brudu i tym podobnych. A dla magazyniera przesadą jest chodzenie wśród półek w butach z grubą podeszwą i ocieplaną cholewką. Ważne jest też, by buty nie traktować jak waciki i je odpowiednio pielęgnować (a to już temat który poruszymy innym razem). Należy też pamiętać, że nie ma butów niezniszczalnych - robocze buty, tak jak każde inne po jakimś czasie się zużywają. Każdy produkt ma też prawo się zepsuć z powodu wady czysto fabrycznej, dlatego też istnieje zapobiegawcza instytucja reklamacji konsumenckiej. Jednak punkt “niewłaściwe użytkowanie buta” to niekwestionowany lider w zakresie odrzuconych reklamacji. A taka sytuacja bierze się z niewłaściwego doboru i dopasowania. I w efekcie cały reklamacyjny misterny plan…

A skoro już jesteśmy przy tym procesie - kiedy można go rozpocząć i jakie są warunki?

Reklamacja (potocznie: święte prawo konsumenta) to żądanie klienta wobec sprzedawcy wynikające z niezadowalającej jakości usługi. Zatem jeśli towar nie spełnia roli, o której była mowa -  mamy prawo buty zareklamować. Sklep ma w obowiązku takową reklamację przyjąć i przeanalizować - ma na to 14 dni (w przypadku sprzedaży wysyłkowej ten okres rozpoczyna się od pojawienia się paczki w firmie). Sklep reklamację może albo uznać lub odrzucić - w zależności od tego, czy produkt posiada wady mechaniczne (czyli takie, które wynikają bezpośrednio z niewłaściwego użytkowania lub braku należytej konserwacji).

Jak proces reklamacji wygląda w balticbhp.pl?

Pierwszy krok to zgłoszenie reklamacji - buty należy zapakować i wysłać na podany na stronie adres dołączając formularz reklamacji - podstawowy dokument potwierdzający zgłoszenie. Dołączyć też należy jakikolwiek dokument potwierdzający fakt, że produkt został zakupiony w danym miejscu (paragon, faktura, potwierdzenie przelewu itp). Buty możesz także przynieść do jednego z naszych sklepów stacjonarnych. Dział Reklamacji ma 14 dni na to, aby twoje żądanie przetworzyć i dać Ci odpowiedź - informacja przychodzi najczęściej SMSem. Zawsze posiadasz wybór - wymiana na inną sztukę lub model bądź zwrot pieniędzy. Aby zapewnić Ci większy komfort nie uznajemy naszą decyzję za nieodwołalną - możemy się po prostu mylić i dlatego reklamacje rozpatrzone negatywnie zgłaszamy do producenta danego obuwia, który ponownie przeanalizuje dany przypadek. Po otrzymaniu od niego odpowiedzi, przekazujemy ją Tobie.

Komentarze (0)

Brak komentarzy w tym momencie.